Caràcter: Ordinari
Data: 3 d’octubre de 2012
Horari: 19.00 a 20.45
Lloc Biblioteca de l’escola Camins
Hi assisteixen: 22 membres de l’Ampa més els 3 membres de la Junta que dirigeixen la sessió.
1.- Presentació dels nous membres de la junta de l’AMPA:
La Presidenta de la Junta, la Sra. Mariana Ochoa fa la presentació dels membres de la nova Junta Directiva de l’Ampa pels cursos 2012-13 i 2013-14.
Tresorer Albert Freixas
Secretari Òscar Amela
Presidenta: Mariana Ochoa
Vocal Laura Vegas
Vocal Sara Solanellas
2 – Analitzar la situació exposada a les reunions de principi de curs, sobre alguns dels canvis que s’han produït aquest curs respecte d’altres anys com a conseqüència de les retallades en el personal docent. Pel que fa a la manca de personal durant les tardes que pugui atendre la recepció, el telèfon i la porta, donar compte de les converses mantingudes en aquest sentit amb Direcció i posada en comú d’idees per intentar paliar les seves conseqüències.
S’explica que arran de la reunió mantinguda el dia 18 de setembre passat amb la Direcció de l’escola, es va tractar la inquietut dels pares i mares de l’escola pel fet que a les tardes no hi hagi personal per atendre el telèfon ni el timbre de l’entrada de l’escola.
Amb direcció es va acordar fer una sol·licitut a l’Ajuntament per tal que el Damià (el qual està contractat per l’Ajuntament), pogués fer tasques d’atenció del telèfon i el timbre, a través d’un aparell inalàmbric que li permetreria seguir amb les seves tasques alhora que pogués respondre les trucades rebudes a l’escola. L’Ampa s’ofereix a fer-se càrrec del cost econòmic de l’aparell.
Quedem a l’espera de la resposta per part de l’Ajuntament.
3- Organització d’activitats amb motiu de les festes de la Castanyada i de Nadal i 4.-Organització de les comissions pels diferents actes que es celebrin; samarretes, loteria de nadal, reis, carnestoltes, caminata, cursa, festa fi de curs.
Es tracta les diferents activitats que s’han de dur a terme al llarg del curs. S’explica que per cadascuna de les activitats, l’Ampa funciona a través de comisions, formades per voluntaris, els quals s’encarreguen de la preparació de l’activitat i de la posada a punt pel dia que es celebra.
La primera de les activitats per les quals es necessita començar a fer preparatius és la castanyada, la qual es dur a terme juntament amb l’escola dins l’horari escolar, el dia 31 d’octubre. La responsable de la comissió és la Sara Solanellas, i també s’ofereixen 4 mares més voluntàries per formar-ne part.
Respecte a la festa de Nadal, que es celebrarà el dia 20 de desembre, s’ofereixen 2 mares voluntàries per la comissió. S’encarregaràn també de contactar amb el patge reial, per tal que pugui assistir a la festa per rebra les cartes dels nens i nenes de l’escola. És fa menció especial respecte al berenar que es prepararà, que es tingui la previssió de tenir berenar pels infants cel·líacs.
El secretari de la Junta es fa càrrec d’encarregar i recollir els talonaris de la loteria de Nadal, i es decideix tenir-ho enllestit abans de finals d’octubre. Per aquest any els talonaris seràn de 25 participacions per cadascun. Alguns pares/mares proposen l’opció de cobrar els diners del talonari en el moment d’entregar-lo, però la majoria decideix continuar amb el sistema actual, pel qual els diners s’entregan un cop s’hagin venut les participacions dels talonaris corresponents. En el moment en que els talonaris estiguin enllestits, s’informarà que es repartiràn un divendres de 4 a 5, amb la col·laboració d’alguns pares/mares per curs.
S’explica que cada any l’Ampa participa en la cavalgada de reis amb carrossa pròpia, i que els pares/mares que col·laboren en la comissió tenen preferència perquè els seus fills/es puguin pujar a la carrossa. S’encarrega de la comissió la Sara Solanellas.
Pel tema de les samarretes, es proposa fer un número limitat de samarretes per evitar que hi hagi tan remanent com els altres anys. I confeccionar-les en funció de les comandes. Un pare proposa fer tota la venta sota comanda, fent una mostra gràfica de la confecció. Una mare resalta que l’any anterior a les samarretes no es va tenir en compte el nom dels oficis en femení, tal i com es contemplava a les corresponents classes. Es pren nota per evitar que torni a succeir.
Es decideix que per tal de racionalitzar en la despesa, properament es farà un comunicat en el qual s’indicarà que les següents notes informatives ja no es faràn en format paper per entregar-les via motxilla, passant a fer-se a través dels panells d’informació, via mail i pel blog de l’Ampa.
Es dona una breu explicació i es demana voluntaris per totes les comissions; Carnestoltes, Cursa, Caminata pel Cenàculo, Venta de roses de Sant Jordi i Festa de Fi de Curs. S’explica que els pares/mares que vulguin participar poden deixar les seves dades a la bústia de l’Ampa, indicant a quina comissió volen participar.
3.-Precs i preguntes:
Una mare, expossa que com a membre de la comissió de teatre, es voldria mirar de fer teatre social. La Lídia Capdet mare de 4rt, pregunta si és possible l’assitència de tots els membres de l’escola a l’acte. Queda pendent d’organitzar intercanvi/trobada de la comissió amb la direcció de l’escola per tractar-ho.
La Lídia dona una breu explicació del funcionament del Club de lectura, el qual es reuneix un cop al mes i es fa una lectura conjunta un cop al trimestre. També indica que seria interessant intentar activar altre cop el rodallibres. I recorda la importància de la Borsa d’Acompanyants i de Voluntaris d’Aula.
Es comenta que hi ha una reunió periòdica d’Ampes del municipi. Es demana voluntari per poder assistir-hi i així traslladar el contingut de la reunió a la resta de l’Ampa. Un pare, es mostra dispossat a anar-hi. Es queda que se l’avissarà quan hi hagi una nova convocatòria.
La Lídia Capdet expossa que respecte a les reividicacions per les retallades patides, a l’Associació de mestres del Vallès Oriental es troba a faltar la presència de les famílies dels infants. Convida a assistir-hi, informant que la propera reunió està prevista pel dia 9 d’octubre a les 18 hores a l’Escola Pere Anton de Granollers (al costat de la biblioteca Can Pedrals).
Un pare (Antonio del Moral) expossa que voldria crear una comissió d’Escola de Pares i Mares, en la qual es pugues dur a terme xerrades de professionals, col·loquis… Se’l convida a que prepari un projecte i el presenti en la propera reunió.
Una mare sol·licita que es demani a l’Ajuntament un policia o agent cívic per tal de regular la circulació dels cotxes a l’entrada i sortida de l’escola. Es recull petició per realitzar-se.
Un pare proposa intentar recaptar firmes per tal de demanar a l’Ajuntament que asfaltin el pàrquing de l’escola, però la majoria dels assistents consideren que no és necessari doncs podria provocar l’increment de la velocitat d’alguns vehicles a més de trencar amb l’entorn rural on es troba l’escola.
Es recorda que hi ha pendent de tractar amb l’Ajuntament la possibilitat de colocar uns tendalls als patis de l’escola, tema tractat també en la última reunió de la Junta amb la Direcció de l’escola, la qual te previst uns propera reunió amb els responsables del departament corresponent de l’Ajuntament.
Resta pendent decidir l’aportació que l’Ampa podrà fer aquest curs a l’escola per compra de material o equipació.
Per concloure, es fixa la propera reunió el dia 7 de novembre.
AMPA CEIP CAMINS